عملکرد پردازنده Arrow Lake اینتل افشا شد: 20٪ سریعتر در مقابل 14900KS

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 596114 2 روز قبل 97

به نظر می‌رسد یک بنچمارک از پردازنده دسکتاپ Arrow Lake شرکت اینتل فاش شده است که تا 20 درصد افزایش در عملکرد تک رشته‌ای را در مقابل تراشه 14900KS نشان می‌دهد. به عبارتی دیگر پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake جدید کمپانی اینتل می‌توانند یک تجربه بازی فوق‌العاده را برای شما به ارمغان بیاورند.

این بنچمارک توسط یکی از اعضای انجمن در Tieba Baidu منتشر شده که یک تصویر از بنچمارک CPU z در حال اجرای یک تراشه ناشناخته را به اشتراک گذاشته است. بر اساس آنچه کاربر می‌گوید، ظاهرا این تصویر یک پردازنده دسکتاپ Arrow Lake از کمپانی اینتل است که بر روی مادربرد نسل بعدی Z890 کار می‌کند زیرا پلتفرم‌های LGA 1851 تنها مواردی هستند که از این تراشه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر با وجود اینکه هیچ اطلاعاتی مانند نوع پردازنده، تعداد هسته‌ها یا سرعت کلاک ارائه نشده است، اما احتمال دارد خود امتیاز به دست آمده به ما نشان دهد که این تراشه چه نسخه‌ای خواهد بود. این پردازنده دسکتاپ Arrow Lake شرکت اینتل موفق شده است در تست‌های تک رشته‌ای، 1143.2 امتیاز و در بخش چند رشته‌ای، 12922.4 امتیاز را به ثبت برساند.

 20٪ سریعتر در مقابل 14900KS

بررسی عملکرد پردازنده Arrow Lake شرکت اینتل

در اینجا باید اشاره کرد که از نظر عملکرد تک هسته‌ای، ما به دنبال افزایش 20 درصدی نسبت به تراشه Core i9-14900KS کمپانی اینتل هستیم که در حال حاضر به عنوان سریع‌ترین پردازنده در این بنچمارک شناخته می‌شود. سرعت کلاک این تراشه حداکثر 6.2 گیگاهرتز بوده، با این حال نمی‌توان گفت که آیا این نمونه با کلاک پیش فرض کار می‌کرده یا اورکلاک شده است. به نظر می‌رسد که این نتایج حاصل از عملکرد اورکلاک باشند، با این حال اگر این عملکرد با سرعت کلاک پیش‌فرض به دست آمده باشد، ارتقا قابل توجهی را نشان می‌دهد.

امتیاز این پردازنده در عملکرد چند رشته‌ای باعث می‌شود به نظر برسد که این نمونه جانشین تراشه‌های Core i5 خواهد بود، بنابراین می‌توان حدس زد که نسخه Core Ultra 5 باشد، به این دلیل که امتیاز به دست آمده از تست چند رشته‌ای کمتر از تراشه‌های Core i7-14700K و Core i7-13700K است. با این وجود حدود 30 درصد سریع‌تر از نسخه Core i5-14600K عمل کرده که کاملاً با افزایش 29.5 درصدی که پردازنده ادعا شده Arrow Lake نسبت به Core i5-14600K در آزمایش چند رشته‌ای بنچمارک CPU-z ثبت کرده، هماهنگ است. باید اشاره کرد که برخی دیگر گزارش می‌دهند که این یک تراشه 6+8 است که باید 6 هسته P و 8 هسته الکترونیکی را ارائه دهد.

انتظار می‌رود پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake-S شرکت اینتل از یک طراحی دای بهبود یافته پشتیبانی کند و همچنین Lion Cove نیز افزایش 14 درصدی در IPC را (نسبت به تراشه Lunar Lake) نشان خواهد داد. امتیازات بالای چند رشته‌ای و تک هسته‌ای را می‌توان به این افزایش IPC بالا و ارتقا احتمالی سرعت کلاک در مقایسه با نسل قبلی نسبت داد. خب واضح است هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این واقعاً یک پردازنده Arrow Lake است، بنابراین همه این گفته‌ها را با احتمال خطا درنظر بگیرید. با این وجود، پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake شرکت اینتل ممکن است در تاریخ 24 اکتبر به بازار عرضه شوند، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر، به‌ویژه در رویداد Innovation بعدی، با ما همراه باشید.

  • کارت‌های Arc نسل بعدی با معماری گرافیکی Battlemage BMG G31 به بازار می‌آیند
  • مشکلات پردازنده های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل عرضه Arrow Lake را به خطر می‌اندازد
  • نتایج بنچمارک پردازنده Core Ultra 7 268V Lunar Lake افشا شد
  • اطلاعات پردازنده‌های Lunar Lake Core Ultra 200V اینتل با پرچمدار 288V افشا شده
مشاهده این خبر در سایت مرجع