حافظه GDDR7 شرکت میکرون 30% افزایش عملکرد FPS بازی را ارائه می‌دهد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 596261 3 روز قبل 94

شرکت میکرون ادعا می‌کند که نسل بعدی حافظه GDDR7 آن‌ها تا 30 درصد افزایش در FPS بازی، به ویژه در قابلیت‌های ری‌تریسینگ و rasterization را ارائه می‌دهد.

کمپانی Micron در ابتدا حافظه GDDR7 را با سرعت‌های 28 و 32 گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌کرد، اکنون انتظار می‌رود عملکرد گرافیک‌های گیمینگ را از طریق قابلیت‌های ارتقا یافته خود بهبود بخشد.

همچنین انتظار داریم که استاندارد حافظه GDDR7 نسل بعدی در بخش‌های مختلف، همچون پهنای باند حافظه و بهره‌وری انرژی، پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشد.

شرکت‌هایی مانند SK hynix، Micron و سامسونگ حافظه‌های GDDR7 جدید خود را به نمایش گذاشته‌اند، اما به نظر می‌رسد که Micron یکی از شرکت‌های برتر در این مسابقه باشد. نوع حافظه آنها نه تنها دارای بالاترین تراکم بیت در صنعت محسوب می‌شود، بلکه چندین پیشرفت را نیز به همراه داشته است. شرکت Micron ادعا می‌کند که انتظار دارد حافظه GDDR7 (32Gb/s) در مقایسه با استاندارد GDDR6 از همین شرکت که دارای سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه است، 30 درصد بهبود عملکرد بازی را به ارمغان بیاورد.

با توجه به اینکه این پیشرفت صرفاً به دلیل بهبود نسلی در فناوری‌های حافظه است، افزایش 30 درصدی واقعاً چشمگیر است. شرکت Micron مشخصات پلتفرمی که به وسیله آن نتایج را به دست آورده به اشتراک نگذاشته است، با این حال به اندازه کافی قابل اعتماد به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود که استاندارد GDDR7 به بیش از 30 درصد بهبود فریم در ثانیه (FPS) برای بارهای کاری ray tracing و rasterization دست یابد.

همچنین احتمالا پهنای باند بالای سیستم (بیش از 1.5 ترابایت بر ثانیه) ارائه شده توسط GDDR7 زمان پاسخ‌دهی را تا 20 درصد برای تولید متن به تصویر با هوش مصنوعی کاهش دهد.

منتشر شده از سوی شرکت میکرون حافظه GDDR7 شرکت میکرون 30% افزایش عملکرد FPS بازی را ارائه می‌دهد

جدای از بهبود عملکرد، کمپانی میکرون ادعا می‌کند که ماژول‌های GDDR7 آن‌ها 60 درصد افزایش پهنای باند حافظه همراه با 50 درصد بهبود کارایی عملکرد و کاهش 20 درصدی زمان پاسخ‌دهی را به ارمغان خواهند آورد. این شرکت قبلاً تاکید کرده بود که استاندارد جدید حافظه GDDR7 تا 3.1 برابر بهبود عملکرد ری‌تریسینگ در 4K Ultra به علاوه 1.7 برابر بهبود در عملکرد rasterization در 4K Ultra را نسبت به حافظه GDDR6 ارائه می‌کند.

مشخصات حافظه GDDR7 شرکت میکرون

برای بررسی سریع مشخصات حافظه GDDR7 شرکت میکرون می‌توان گفت که این محصول، از فناوری DRAM 1β (1-بتا) بهره می‌برد و حافظه 32 گیگابیت بر ثانیه با کارایی بالا را در طراحی بهینه‌سازی انرژی ارائه می‌دهد. با بیش از 1.5 ترابایت بر ثانیه پهنای باند سیستم، انتظار می‌رود تراشه‌های حافظه عملکرد بازی را به سطح جدیدی ارتقا دهند. علاوه بر این، همراه با ادغام اولین عملکرد 40 گیگابیت بر ثانیه PAM3، انتظار می‌رود فناوری GDDR7 این شرکت شاهد استفاده گسترده از سوی صنعت باشد.

با توجه به ادغام عمومی استاندارد GDDR7 توسط صنعت، به ویژه تولیدکنندگان محصولات گرافیکی، شرکت انویدیا آماده است تا این فرآیند را در نسل بعدی گرافیک‌های Blackwell RTX 50 خود ادغام کند. علاوه بر آن، کمپانی AMD نیز قصد دارد از حافظه GDDR7 در گرافیک‌های RDNA 4 خود استفاده کند، با این حال در رابطه با برنامه شرکت اینتل اطلاعات مشخصی وجود ندارد. ممکن است شرکت اینتل در حال حاضر با گرافیک‌های Battlemage Xe2 خود به استاندارد GDDR6 پایبند بماند و حافظه GDDR7 را برای استفاده در نسل‌های گرافیکی آینده باقی بگذارد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع