با بنچمارک Basemark Breaking Limit از عملکرد گرافیک‌های خود آگاه شوید

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 596298 2 روز قبل 115

شرکت Basemark به تازگی آخرین بنچمارک ری‌تریسینگ خود را به نام Breaking Limit منتشر کرده است که می‌تواند برای ارزیابی عملکرد گرافیک در دستگاه‌های مختلف از جمله کامپیوترهای شخصی (PC) که از سخت افزار کمپانی‌هایی همچون انویدیا، AMD و اینتل پشتیبانی می‌کنند، استفاده شود.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد شرکت انویدیا هنوز هم در برجسته‌ترین موقعیت در زمینه تکنولوژی Ray-Tracing در بنچمارک Basemark Breaking Limit قرار دارد، در حالی که کمپانی AMD توانسته است عملکرد Ray-Tracing خود را به اندازه کافی در مقایسه با گرافیک‌های Ampere ارتقاء دهد و آن‌ها را پشت سر بگذارد.

احتمالا شما هم موافق هستید که بنچمارک‌های زیادی برای سنجش قابلیت ری‌تریسینگ وجود ندارد. تنها موردی که به ذهن می‌رسد بنچمارک 3DMark و انواع مختلف ارزیابی RT آن است. اکنون، شرکت Basemark بنچمارک جدید و چند پلتفرمی خود را با نام «Breaking Limit» ارائه کرده است که نه تنها از طیف گسترده‌ای از سخت‌افزار‌های گرافیکی پیشرفته پشتیبانی می‌کند، بلکه می‌تواند بر روی دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپتاپ‌ها نیز آزمایش شود.

همه چیز در مورد بنچمارک Breaking Limit شرکت Basemark

بنچمارک Breaking Limit شرکت Basemark دارای دو حالت است، که شامل استاندارد و Ultra خواهد بود. حالت دوم برای پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا در PCهای دسکتاپ مناسب‌تر خواهد بود، در حالی که حالت استاندارد برای بقیه پلتفرم‌ها از جمله PCهای سطح پایه ساخته شده است. بهترین بخش این است که این بنچمارک با پشتیبانی از قابلیت‌های FSR (AMD FidelityFX Super Resolution) و DLSS (NVIDIA Deep Learning Super Sampling) ارائه می‌شود. علاوه بر آن دارای سازگاری در DirectX 12 و Vulkan API است.

با بنچمارک Basemark Breaking Limit از عملکرد گرافیک‌های خود آگاه شوید

بنچمارک Breaking Limit با دو بار کاری مجزا همراه خواهد بود: Breaking Limit و Breaking Limit Ultra. حالت Breaking Limit برای مقایسه دستگاه‌های گوشی همراه، لپتاپ‌ها و PCهای دسکتاپ مجهز به پردازنده‌های گرافیکی با پشتیبانی از قابلیت ری‌تریسینگ ایده‌آل است. حالت Breaking Limit Ultra دارای حجم کاری فوق‌العاده سنگین خواهد بود که به طور خاص برای دسکتاپ‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته طراحی شده است. همچنین از تست‌های ارزیابی عملکرد برای شناخته‌شده‌ترین تکنیک‌های ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، از جمله FSR (FidelityFX Super Resolution) و DLSS (Deep Learning Super Sampling).

منتشر شده از سوی شرکت Basemark

خبر خوب این است که بنچمارک Breaking Limit به صورت رایگان برای دانلود در دسترس قرار دارد، بنابراین می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید و با تست کردن سخت‌افزار خود از عملکرد گرافیک‌های خود آگاه شوید. تا لحظه انتشار این خبر چند کارت گرافیک توسط وبسایت wccftech به کمک این بنچمارک آزمایش شده‌اند که نتایج نسبتاً جالبی را به نمایش می‌گذارند.

مشاهدات آن‌ها نشان می‌دهد که APU Vulkan بهترین امتیاز را در هر بنچمارک مربوطه ارائه می‌کند، با این وجود زمانی که DirectX 12 API فعال باشد، بنچمارک افزایش عملکرد بالاتر معمولاً در محدوده 90 درصد را به همراه دارد، در حالی که در Vulkan، این افزایش عملکرد حدود 87 درصد است. با مقایسه DLSS2 با FSR2، قابلیت DLSS2 منجر به ارائه عملکرد native و upscaled بالاتر در همه تست‌ها در مقابل الگوریتم FSR2 می‌شود. جالب است ببینیم وقتی frame-gen اضافه می‌شود، نتایج بنچمارک چگونه تغییر خواهند کرد. همچنین دیدن پشتیبانی از XeSS در آپدیت‌های آینده می‌تواند بسیار جذاب و خوشحال کننده باشد.

  • گوشی نوکیا 105 (2024) عرضه شد: دستگاهی با ویژگی‌های کلاسیک و به‌روزرسانی‌های مدرن
  • حافظه GDDR7 شرکت میکرون 30% افزایش عملکرد FPS بازی را ارائه می‌دهد
  • داستان بازی Mortal Kombat Shaolin Monks 2 درباره Sub-Zero و Scorpion است
  • شرکت Colorful حداقل 30 طرح جدید از مادربرد های 800 Intel را ارائه می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع